zondag 20 november 2011

Heemskerk-Egmond-Heemskerk

Donderdag liep ik belabberd en was ik wel heel erg blij dat ik weer thuis was.
Voor vandaag, zondag, had ik een afspraak staan met René. Mijn halve tl loopt vandaan in Nijmegen. Op zich zal dat wel een heel erg leuk evenement zijn. Maar ik moet kilometers maken. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Spijkenisse staat voor de deur!
De loop van donderdag, deed mij beslist niet de moed in de schoenen zakken. Zeker niet.
Integendeel, ik keek er naar uit om met René een flink eind te gaan rennen. Als het mogelijk was ook nog eens in een lekker tempo.
In de loop van de week had Gerard ook al laten doorschemeren de kriebels te hebben. Ook hij ging niet naar Nijmegen. Heemskerk was voor hem dan weer redelijk dichtbij. Kortom, weinig reistijd, veel looptijd!
Uiteindelijk zegde hij ook gewoon toe. Mooi, kon ik eindelijk ook echt eens met deze bikkel gaan lopen.
Zaterdag, vlak voor de duintraining, vroeg ik aan Gé of hij mee zou lopen in Spijkenisse. Hij dacht van wel maar wist het nog niet zeker. Als dat zijn antwoord is, dan weet ik al hoe de balans zal gaan uitslaan.
In elk geval hoorde hij van de duurloop van vandaag en besloot meteen om ook aan te pikken.
We gingen dus vanmorgen met 4 man op pad. Op tijd, om negen uur starten.
Ik schrijf het wel vaker, en dat doe ik nu weer. Het is gewoon lekker rustig en mooi lopen door de duinen. Het enige 'verkeer' wat we tegen kwamen waren de wielrenners of mountainbikers. Verder een enkele wandelaar of mede hardloper.
Vanaf het begin hadden we een leuk tempo te pakken, wat we gedurende de 25km die we zouden maken, redelijk konden vasthouden. Geen idee wie het tempo nou echt bepaalde. René is de snelste van ons, hij moest zich dus inhouden.
Er werd onderweg ook niet gestopt. We renden aan een stuk door, en kletsten ook aan een stuk door. Uiteraard ook met de nodige steken onder water, en de, zo nu en dan prikkelende opmerkingen van Gerard.
Op twitter las ik iets over mist. Wij hadden er weinig of geen last van. Langs de kust zag ik wel enige nevel maar op zich was dat juist een mooi gezicht.
Het werden 25 mooie en gezellige kilometers.
Wat een verschil met die donderdag. Dit is weer een loopje om te onthouden! En zeker voor herhaling vatbaar.
René
 Overigens, en we hebben goed geteld, we zijn vandaag over 7 heuveltjes heen gelopen!

5 opmerkingen:

  1. Martin ik heb lekker gelopen vandaag voor spijkernisse moet het tempo 30 seconden per 5 km omhoog en dan nog iets langer volhouden +- 17 km Gusta vond dat ik snel terug was [moet maar meer met je meelopen vond ze ik ben te lui als ik alleen loop]groetjes Gé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martin het was een heerlijke duurloop door een schitterende omgeving. Ook nog eens in aangenaam gezelschap. Zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt, loopt toch even iets sneller weg dan als je alleen loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt weer als een gezellige boel en een paar hele mooie kilometers door de duinen. Kan niet wachten tot Januari

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeten we binnenkort ook een keer gaan doen samen, lijtk mee heel erg gezellig. Overigens hoorde ik vandaag dat de slachtemarathon in 2012 weer wordt gehouden. Die is maar eens in de vier jaar en uitgerekend in 2012 kan ik niet vanwege ad6.... Balen!

    Groetje,

    Niels

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Top en schijnbaar is mijn eerdere reactie weg?.
    Wie weet een volgende keer met mij door Heemskerk?.

    BeantwoordenVerwijderen