zaterdag 30 juli 2011

De aftrap

Gisteren, op vrijdag, begon de 100 dagen kalender voor de marathon. Die kalender schrijft steevast rustdagen voor op de vrijdag en de maandag. Het lopen begon dus vandaag. En, vandaag had ik een afspraak met Peter Viveen. Samen een uurtje hardlopen in het Wheel of energy op Schiphol. Wat mij betreft een bijzondere ervaring. In de eerste plaats ook al omdat het mijn eerste kennismaking zou zijn met Peter. We kennen elkaar van www.hrdlpn.nl waar ik mijn bijdrage aan lever. We mailen dus ook regelmatig over bijvoorbeeld mijn bijdragen. Maar elkaar zien en spreken was nog niet voorgekomen.
In de kalender stond vandaag een uurtje lopen voorgeschreven. In een rustig tempo. Dat is dus een uurtje hardlopen in het Wheel geworden. Dit uurtje is onze bijdrage in de strijd tegen kanker. Voor mij persoonlijk dus even een must gezien de achterliggende periode.
In het Wheel loop je 10km per uur, of wanneer je het tempo wat opvoert, maximaal 14km per uur. Wij hebben, zo voelde het, ça 11km per uur gelopen. En ondertussen wat ervaringen uitgewisseld en wat nader kennis gemaakt. Ik vond het een bijzondere ervaring.

Dat was dan de aftrap voor de trainingen van de komende periode. Ik heb er zin in!
Donderdag had ik nog carte blanche; ik kon doen wat ik wilde. Alleen lopen trok me die dag niet zo.
Loop maatjes genoeg. Ik begon maar eens maatje Bart een sms te sturen. Hij reageerde vrijwel direct.
"Hoelang wil je lopen?" "En waar?"
Bart kennende ga ik het juiste antwoord: "in het duin"
Daarmee haal ik hem wel over.
Het bleef even stil. Maar toen kwam er een antwoord:
"Ik zou net een pilsje nemen maar ik ga mee hardlopen"
We hebben een leuke route gepakt door de duinen. Bart is zeer stabiel in tempo.
Hij hoorde morrelend mijn plannen aan maar ging er wel in mee:
Een half uurtje duurlooptempo, daarna in twee blokjes wat versnellen.
Bart gaf het tempo aan en ik hoefde daar niet meer op te letten. Hij remde me waar nodig af of gaf me de ruimte wat te versnellen.

Morgen staat er anderhalf uur op het programma. En, Bart heeft zich al gemeld.
Super!

2 opmerkingen:

  1. Is altijd leuk om samen te lopen. Als ik het goed begrijp ga je voor de marathon op Terschelling? Schijnt zeker geen makkie te zijn. Succes met je trainingen Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk verhaal en ik ben het helemaal eens!

    Overigens: Henning Mankell en Helmantel.. goede smaakt Martin!

    grtn Peter
    http://www.hrdlpn.nl

    BeantwoordenVerwijderen