maandag 25 juli 2011

Wheel of energy

Het is zeker zo dat ik op weg ben naar mijn tweede marathon, en het is ook helemaal waar dat ik dit met veel plezier doe en uitkijk naar de trainingen en het moment zelf.
Het wil nog niet zeggen dat andere zaken om mij heen mij ontgaan of koud laten.
Het afgelopen jaar ben ik geconfronteerd met de ziekte die we liever allemaal buiten de deur houden. Niet ik zelf ben getroffen maar achtereenvolgens de neef van mijn vrouw (Arjan), de man van een mede koorlid (Peter), mijn eigen vrouw (Lia) en de huisgenoot van een goede vriend van me (Taeke).
Lia heeft het nogal zwaar gehad en samen hadden we een lange, donkere en ellendige winter. Ze is er bovenop gekomen en kan opgelucht ademhalen. Helaas hebben we van de andere drie afscheid moeten nemen. Het verdriet van de achterblijvers ontgaat mij zeker niet. Integendeel. Mensen intens verdriet zien hebben, en daarbij machteloos zijn, vind ik erg moeilijk. Als ik goed zou nadenken, zouden er beslist nog wat meer namen aan toegevoegd kunnen worden.
Sinds ruim 288 dagen staat er bij Schiphol het Wheel of energy. Het wiel is er door het initiatief van Richard Bottram die middels dit Wheel aandacht wil vragen voor de strijd tegen kanker.
Zie http://www.wheelofenergy.org/
Zaterdag 30 juli zal ik in het Wheel gaan lopen met Peter Viveen (de man achter www.hrdlpn.nl ).
Het is er voor de strijd tegen kanker. Ik doe het voor Lia, en voor de achterblijvers van de hier in dit blog genoemde mensen, die de strijd niet hebben kunnen winnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten