zondag 11 december 2011

Nog even tempo maken

Op de agenda kijken was niet nodig. De week voor de marathon laat Rob Veer ons een 10km wedstrijd lopen. Gewoon lekker op tempo. Niet te zuinig.
Een wedstrijd doe ik niet, maar 10km op tempo wel. Niet alleen, een maatje wil ik dan wel even bij me hebben.
Waarom? Om wat afgeremd te worden, maar ook om het tempo er op te houden.
Dus gooide ik er een tweet tegenaan, en meldde ik het in mijn weekmail naar de loopgroep.
Niemand minder dan mijn trouwe maatje Bart reageerde meteen met een kort en bondig "ik ga mee".
Het is ongeveer de beste optie. 10km op tempo lopen met Bart.
Tijdens het inlopen praten we dan nog wat maar na het indraaien en het rekken en strekken beginnen we dan meteen met de route en is het werken geblazen.
Er stond weinig wind, het was 5 graden. Heerlijk weer om even flink aan te zetten.
Stilzwijgend. We kunnen kletsen, maar ook de monden houden en doen wat we moeten doen.
Goed dat ik Bart bij me heb. Iemand meenemen doe ik uit zelfbescherming. Bart siste me een enkele keer terug. Ik zou anders te veel geven en dat wil ik niet. Coach Frans zei ooit  "je moet in deze periode niet aan je reserves komen"
Na een kilometer of zes moest Bart iets gas terug nemen. Ik zette door en hield mijn tempo goed in de gaten.
Wat een genot om te lopen in dat autovrije gebied! En wat is dit even een heerlijke opdracht!
Bart had zich even later al weer bij elkaar geraapt en kwam niet zo gek veel later op het eindpunt aangezeild.
Beiden gingen we met een goed voldaan gevoel huiswaarts.
Mij geeft het even een boost. De komende week nog wat korte stukjes lopen om lekker fris aan de start van mijn tweede marathon van dit jaar te staan!

10km
12,7km p/u

3 opmerkingen:

  1. wat een tempo hadden jullie geen tijd voor een praatje mijn duurloop kwam uit op 16 km met een weektotaal van 63 km dinsdag en donderdag nog even naar de baan en dan ga ik zondag kijken of ik je bij kan houden groetjes Gé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pittig tempo! Lekker om op zo een manier de puntjes op de i te zetten zo vlak voor marathon. Gaat helemaal goed komen volgende week! Alvast succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 12,7 / uur respect! Nu goed uitrusten voor volgende week en ik zie een volgend PR opdoemen aan de horizon.

    Groetje niels

    BeantwoordenVerwijderen