zondag 4 december 2011

Vermoeidheid

Maandag had ik al 31,5km gelopen. Gedurende de week, tot gisteren aan toe was ik blijven trainen.
Eerlijk gezegd zat ik met een dubbel gevoel op de bank vanmorgen. Naar Egmond lopen is een mooie opgave maar..wel een end.
Ik was ook maar wat blij dat Gé had aangegeven mee te willen lopen. Hij zou bij de parkeerplaats staan aan de Oudendijk in Heemskerk. Voor mij is het dan ça 4 kilometer lopen naar dat punt. Die  eerste kilometers moesten er echt uit worden geperst. Die gingen niet vanzelf. Dat beloofde wat! Maar, eenmaal met Gé op weg ging het wel erg lekker en pakten we een tempo op waartegen mijn nieuwe Coach wellicht  wel wat bezwaren zal hebben. Gé en ik waren niet de enigen. Ans, Mieke, Ruud allen lekker aan het hardlopen. Geen druppel regen trouwens.
We waren niet te houden. Gé zal mij ongetwijfeld de schuld geven. Toch moest ik hem zo nu en dan terugfluiten, hoe meer Heemskerk in de buurt kwam, hoe vaker hij over de 12km per uur heen dook.
Weer terug in Heemskerk, aan de Oudendijk, had ik er 27km op zitten. Nog 4 te gaan naar huis toe. De bedoeling was eigenlijk 33km te lopen maar mijn batterij was duidelijk op. De vermoeidheid komt nu om de hoek kijken. Op 30km zette ik mijn klokje stil en ging wandelen. Ik was er klaar mee. Inmiddels was ik wel al weer in Beverwijk. De huizen boden me beschutting tegen de wind.
Die wind zal overigens een grote oorzaak zijn van mijn vermoeidheid. Maar het kilometer totaal (95)van deze week werkt er ook zeker aan mee.
Hoog tijd, en dat voel ik echt, om de komende twee weken rust te nemen en niet te overdrijven met hardlopen.
Ik wil fit naar Spijkenisse. De zin is er nog steeds. Leuk om daar een aantal mensen (eindelijk) eens te ontmoeten en met hen te gaan lopen.



6 opmerkingen:

  1. Mooie kmters hoor Martin, goed dat ik niet mee was, het tempo toch hoger dan ik zou aankunnen. Nu lekker rustig temperen, lekker trainen heel houden. weet zeker dat je een toffe marathon gaat lopen.
    Met lopende groet,
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martin we hebben een mooi strak tempo gelopen vandaag ging lekker ik zit op 95,41 km deze week dus ook meer dan genoeg we zeggen maar zo we zijn er klaar voor groetje Gé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martin, nu echt ff gas terugnemen hoor! Je kunt ook overtrainen en dan raakt je lichaam uitgeput

    Niels

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan Martin! Deze tijd geeft aan dat je in Spijkenisse onder de 3:45 gaat komen! Je bent er klaar voor!

    Gr. Marek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Martin, je bent een fanatiek baasje. Inderdaad tekenen van marathons, halve marathons en veel fanatisme? Of simpeler, is meer dan 30 kilometer hardlopen niet gewoon zwaar ;-)

    grtn Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie afstand weer in de pocket. Zoals ik zondag al aangaf naar mijns inziens een beetje te snel voor een 30km training. Het is toch een zwaar parcours. Hoop dat je niet teveel schade hebt opgelopen. Wel een mooi weektotaal. Kom ik bij lange na niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen